De eerste week met de familie. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Carmen Duist - WaarBenJij.nu De eerste week met de familie. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Carmen Duist - WaarBenJij.nu

De eerste week met de familie.

Blijf op de hoogte en volg Carmen

17 April 2015 | Australië, Sydney

Afgelopen week schreef ik al over de eerst dagen in het hostel en de eerste avond bij het gezin.

De eerste zaterdag werd ik op sleeptouw genomen door de oude au pair Franzi. Als eerste gingen we naar een markt in Glebe met Guy en Sienna een van de tweeling. Het was soort vintage/retro market. Super leuk hier ga ik zeker nog een keer naar toe om te shoppen ;) In deze wijk zie je veel verschillende en alternatieve personen maar het is een opkomende hippe wijk. Het is vlakbij dus zal in deze wijk nog wel meer gaan bezoeken en gaan ontdekken.
Helaas werden de meisjes ziek die dag en begonnen over te geven. Gelukkig was het niet heel heftig maar hierdoor verviel het plan om met zijn allen te gaan lunchen voor Franzi haar opkomende verjaardag.

Daarna ging ik samen met Franzi verder op pad. We namen de bus richting het centrum van de stad. We gingen daar een grote shopping mall binnen en kijken of we naar de top konden maar het weer liet het niet toe en kaartje was nogal duur. Ga dit zeker nog een keer doen maar moet eerst even een combinatie ticket kopen. Dan ben ik goedkoper uit. Daarna gingen we naar Chinatown om daar naar een market te gaan. Hier was ik vrijdags ook al geweest maar was wel weer even leuk om door heen te lopen.

Hierna gingen we terug naar huis. Toen ik thuis was ging ik samen met Ben boodschappen doen. Sienna ging met ons mee maar die was nog steeds ziek. Ben zei dat het geen grote supermarkt was. Maar het is toch een stuk groter dan in Nederland. Met heel veel keuze in de schappen. Helaas was Sienna nog niet helemaal beter en toen ik haar in de auto wilde zetten begon ze over te geven. Gelukkig niet over mij heen.

Na wat gegeten te hebben en omgekleed te hebben, ging ik samen met Franzi de stad in om daar een drankje te doen met twee vrienden van haar. Dit was in Darling Harbour. Wij waren wat vroeger dan de vrienden. Maar bleek dat er vuurwerk was die avond. Dit was erg mooi om te zien! Hierna waren de vrienden er en gingen we opzoek naar een bar. Uiteindelijk kwamen we uit in de Rocks waar een gezellige bar was. Hier hebben we twee drankjes gedaan en wat gedanst. Daarna liepen we terug langs het water waarbij we uitzicht hadden op het Sydney opera house dit was het eerste moment dat ik het zag! Wouw wat mooi maar ook heel gek om dit nou in het echt te zien.

Op zondag ochtend deden we rustig aan. Gelukkig waren de meisjes alweer beter! We gingen richten de ferry. Hiermee gingen we richting de stad. Vanaf hier hadden we uitzicht over het water. Eerst zagen we het Luna Park, daarna de harbour bridge en in de verte konden we het opera house ook zien. Hier kwamen we uiteindelijk ook erg dichtbij met aan meren.

We gingen lunchen bij een gezellig italiaans restaurantje. Dit was als afscheid van Franzi en haar verjaardag. Die ze binnenkort zal vieren in Duitsland. Na deze lunch namen we de ferry weer terug langs al de mooie plekjes. 's Avonds hebben we niet veel gegeten vanwege de grote lunch die we 's middags hadden.

Maandagochtend was de eerste dag met de meiden. Hier was Franzi nog bij. We gingen richting een cafetje hier in de buurt, cafe Sienna. Hier namen we allemaal en chocolade milkshake! Deze is super lekker!!!
Hierna hadden we lunch thuis en probeerde we de meisje neer te leggen voor een middagdutje omdat ze erg moe waren van het weekend. Maar na een half uur waren ze er alweer klaar mee. Na dit mislukte dutje ging ik met de meisjes naar de speeltuin. Helaas hielden we het hier niet lamg vol omdat een van de meisjes in haar broek geplast had. Maar ach dit kan gebeuren. Toen ik terug kwam met ze heeft Franzi ze in bad gedaan. Nadat ze net klaar waren kwamen de vaders alweer thuis.

Op dinsdag is het oma dag. En het was ook de laatste ochtend dat Franzi er was. Ze werd opgehaald met de taxi om naar het vliegveld te gaan. De meisjes hadden het gelukkig er niet al te moeilijk mee. Hierna ging ik samen met Nanny (zo noemen de meisjes haar) naar de bibliotheek en naar de supermart. Nadat we bij de bibliotheek wat gelezen en gespeeld hadden, bleek er bij de supermarkt een activiteit voor de kinderen te zijn. Ze konden een zandtekening maken. Dit betekend stukjes sticker vrij maken zodat het zand er aan bleven plakken en zo kon je de hele tekening doen met verschillende kleuren.
Terwijl ik dit deed met de meisjes, wat ze echt geweldig vonden, ging oma boodschappen doen. Na het boodschappen doen gingen we terug om te lunchen. Nanny doet me echt denken aan me eigen oma, die ook niet stil kan zitten. Nanny is constant bezig met schoonmaken, opruimen of eten klaar maken voor de meisjes. Ik heb heel veel met haar zitten kletsen en ze is echt super lief.

Op een geven moment kwam Poppy binnen, dit is opa. Dit zijn de ouders van Ben, de ouders van Guy wonen ergens op een boerderij maar die ga ik ook nog ontmoeten. Poppy ging de hond Harley uitlaten, terwijl ik met oma aan het avondeten begon. Zij kookt elke dinsdag ook het avond eten en ze blijven ook eten. Ze heeft zelf een stapje terug gedaan zodat de meisjes aan me konden wennen. Dit was super lief van haar en ze zei dat ze kon zien dat de meisjes het al erg leuk met me hadden. Poppy is ook een super aardige man een echte aussie! Super lief ook en zei dat ik altijd welkom bij ze ben als er iets aan de hand is.
Na het eten gingen nanny & poppy naar huis, de meisjes naar bed. Na nog even met Ben gekletst te hebben ben ik ook maar naar bed gegaan.

Woensdagochtend was het dan zo ver me eerste volle dag met de meisjes alleen. Nadat ze even gespeeld hadden, ging ik met ze naar de bibliotheek. Hier houden ze echt van, boeken lezen en mij voor lezen. Dit is zo super schattig want ze maken hun eigen verhaaltjes. Hier was ook een meisje van anderhalf jaar ongeveer. Maddie was helemaal geobsedeerd door dit meisje. Ze houd heel erg van babys en op daycare wil ze altijd graag helpen in de babyroom. Je kan nu al zien dat ze een geboren moeder is.

Hierna hebben we even buiten op het plein voor de bibliotheek gespeeld en wat gegeten. Hier was ook een baby en Maddie was weer helemaal geobsedeerd enen begon kon haar ogen er niet vanaf houden. Dit is super schattig! Na nog wat gespeeld te hebben gingen we naar de supermarket want de meisje wilde weer een sand drawing doen. Dit keer duurde het wat langer omdat het drukker was maar de meisjes vonden het geweldig! Nadat we nog wat boodschapjes gedaan hadden, naar huis gelopen waren en geluncht hadden. Gingen we voor een middagdutje op de bank liggen. Sienna was weer wat ziek geworden, ze is goed verkouden. In eerste instantie wilde Maddie niet slapen maar nadat ze tegen mij aan was gekropen, viel ze snel in slaap en ik ook!
We hebben met zijn drieën een heerlijk middagdutje gedaan! Na dit dutje keken we een film en speelde we met veel knuffels en poppen!

Tijdens het spelen had ik de eerste ruzie met Maddie. Ze wilde haar speelgoed niet delen met Sienna. Ze speelde er niet eens mee. Ze wilde het niet terug geven, helaas voor haar moest ik het afpakken want als je er niet mee speelt en iemand anders mee begint te spelen en dan afpakt van die ander dat is niet eerlijk tegen over degene die er mee begon te spelen en je moet je speelgoed delen. Hierop volgde dus een mega huilbui. Heb haar op een stoel gezet en haar gezegd dat als ze rustig was weer mee mocht spelen en dat ze vanzelf weer met het speelgoed kon spelen waar haar zus mee aan spelen was. Dit huilen bleef maar door gaan waarop Sienna heel lief zei: Ik ga wel met haar praten Carmen. En nog geen minuut later terug kwam lopen en zei: Dit werkt niet, jij moet maar met haar praten. Dit was zo schattig om te zien.
Gevraagd aan Maddie of ze bij me kon komen en wilde stoppen met huilen en haar uitgelegd waarom ik het had afgepakt. Waarop Sienna binnen kwam met het stuk speelgoed waar het om ging en haar zus er weer mee kon spelen. Dit soort dingetjes horen ook bij het au pair zijn.
Hier maak ik me ook totaal niet druk om, dit hoor er gewoon bij.

Na deze drie leuke maar drukke dagen had ik lekker twee dagen vrij. Gisteren (donderdag) was het heerlijk weer rond de 30 graden! Dus heerlijk weer om lekker relaxt met een boek in de tuin te zitten en lekker van de zon te genieten! Ben ook nog even naar supermarkt gelopen waar ook allerlei andere winkels bij zitten in het gebouw. In een van de winkels sprak een van de medewerksters mij aan en ik gaf netjes antwoord. Twee minuten later kwam ze bij mij terug en zei: En wat doe je vanuit Holland hier in Sydney. Dus ik keek haar verbaasd aan en vroeg of ze dit aan me engels kon horen. Ze zei dat ze het inderdaad kon horen maar dat dit kwam omdat ze als stewardess voor KLM had gewerkt maar ze vond me accent wel charmant.

Vandaag (vrijdag) heb ik lekker gerelaxt, maar ook nog wat dingetjes geregeld. Ik heb ook me kamer opnieuw ingedeeld want hoe ik had was niet echt logisch en lag van alles al snel door elkaar heen. Maar nu klopt het wel zo goed als. Was eerst van plan het centrum in te gaan. Helaas was het weer een beetje grauw ondanks de 23 graden buiten. En ik merkte dat ik nogal moe was van alles van de afgelopen week. Alle indrukken & informatie die je krijgt maar ook het continue engels praten kost ook energie. Gelukkig gaat dit al steeds beter en begin ik al in engels te denken. Het was dus een heerlijk dagje.

Op dit moment lig ik lekker in bed en kijk ik uit naar het weekend. We gaan als het goed is wat doen met zijn allen wat ik mag uit kiezen. Alleen nog geen idee wat precies haha. Maar we gaan ook een nederlandse appeltaart maken en heb afgesproken om wat met Emma te gaan doen!

Ik hou jullie op de hoogte! G'day!

  • 21 April 2015 - 07:35

    Narda:

    Heej Carmen, leuk om zo mee te kunnen genieten van wat je beleeft en hoe je het ervaart! Volgens mij ben je echt bij een fijn gezin terecht gekomen. Op nog veel verhalen van down under :-) Deze ervaring neemt niemand je meer af! Trots dat je deze stap toch maar hebt gezet! Ga er maar goed van genieten, van de meisjes, het gezin en familie en natuurlijk sydney zelf!!! Over 2 maanden ben ik in de buurt ;-) Have fun! X

  • 21 April 2015 - 12:55

    Jurrien :

    Hi Carmen,
    Zo wat gaaf om te lezen wat je allemaal mee maakt daar.
    Op het nieuws was een storm bij Sydney had je er last van.
    Hoop dat lekker goed blijft gaan.

    Groet Jurrien

  • 21 April 2015 - 14:44

    Jolanda Scholte:

    Wat een intensieve en intense week heb je achter de rug. Fijn dat opa en oma ook een rol spelen in het leven van de familie, het klinkt allemaal erg warm en betrokken.
    De tocht met de ferry klinkt superleuk, een stad gezien vanaf het water is altijd nét een stukje extra mooi.

    Groetjes, Jolanda

  • 21 April 2015 - 20:05

    Mo:

    Dag lieve Carmen,

    Wat een indrukken, krijg je allemaal down under, hartstikke leuk om mee te lezen, fijn dat de familie zo leuk is en dat je het naar de zin hebt. Verheug me alweer op je volgende verslag.
    Dikke knuffel!

  • 24 April 2015 - 23:18

    Sonja:

    Hey lieve Carmen

    Wat een verslag, heerlijk om te lezen. Hou dit vooral vol.. Jij redt het daar wel!!
    Geniet ervan hear from you later

    Lots of love

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Carmen

Het verhaal over mijn avontuur in Australie als au pair en het reizen in Australie.

Actief sinds 29 Maart 2015
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 6009

Voorgaande reizen:

29 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: