Watson Bay, shoppen & de grote storm - Reisverslag uit Sydney, Australië van Carmen Duist - WaarBenJij.nu Watson Bay, shoppen & de grote storm - Reisverslag uit Sydney, Australië van Carmen Duist - WaarBenJij.nu

Watson Bay, shoppen & de grote storm

Blijf op de hoogte en volg Carmen

28 April 2015 | Australië, Sydney

Hey allemaal,

Anderhalve week geleden schreef ik over dat ik het weekend mocht kiezen wat we gingen doen. Zelf vond ik het erg lastig kiezen om wat uit te zoeken omdat er zoveel is en ik ook wilde dat de meisjes het leuk zouden vinden.
Uiteindelijk heb ik met Ben (papa) afgesproken om naar Watson Bay te gaan. Hier gingen we zaterdags op tijd naar toe omdat het aan het einde van de middag zou gaan regenen.

Samen met de meisjes liepen we eerst naar het strandje om daar vervolgens met het water en het zand te spelen en natuurlijk opzoek naar schelpen te gaan! We zijn hier aardig mee zoet geweest maar de zon scheen heerlijk dus dit was goed te doen. Verder op was er ook een speeltuin waar we samen met de meisjes heen gingen. Helaas begon het weer wel een beetje om te slaan helaas dus gingen we snel maar een ijsje eten voor dat we naar huis gingen! De meisjes waren met ons aan het delen! Sienna vond haar chocolade ijsje mega lekker dus die zat lekker haar eigen ijsje op te eten. Maddie vond mijn ijsje lekkerder dus die zat steeds hapjes van mijn ijsje te stelen met haar lepeltje. Dit was mega schattig. Na het ijsje liepen we nog naar het klif toe om daar het uitzicht te bekijken. Helaas begon het mistig te worden en was het niet allemaal goed te zien. Ik ga nog keer terug om helemaal langs het klif te lopen. Je kan daar hele lange wandeling maken. Gelukkig heb ik nog genoeg tijd over!

Nadat we thuis waren en de meisjes in bad waren geweest, ging ik samen met ze bakken! Want ik had de vaders beloofd een dutch apple pie te maken! De meisjes vonden het erg leuk om mee te helpen en werd natuurlijk ook een extra bende maar goed! 's Avonds laat kon Guy het niet laten om alvast voor te proeven. Hij vond het goddelijk en noemde het de weg naar een man zijn hart.

Op zondag ging ik samen met Emma, de au pair uit Neuw Zeeland, lekker een dagje shoppen in Bondi Junction! Wauw wat is het groot daar zeg! Je kan er makkelijk verdwaald raken! Dit deden we ook bijna elke keer als we op zoek gingen naar een winkel die we eerder gezien hadden!
Het was een erg gezellig dagje en ook leuke dingetjes geshopt. Heb me moeten inhouden maar vond dit erg knap van mezelf dat dit lukte!

Toen ik hier van terug kwam waren Nanny & Poppy op bezoek want die avond hadden we roast dinner!! Heel gezellig en een echte familie avond! Als toetje hadden we de appeltaart en iedereen vond hem heerlijk! Voortaan is het Carmie's apple pie en ik moest het recept al opschrijven zodat ze die altijd nog zelf kunnen maken!

Helaas was het tijdens het eten gaan regenen. Eerst viel het nog wel mee maar in de nacht ging het heel erg hard tekeer dat ik er wakker van werd! En dit bleef 3 dagen lang door gaan! Heel af en toe miezerde het maar de hevige wind bleef aanhouden! Hierdoor ben ik drie dagen lang het huis niet uit geweest! Bij ons in de buurt viel het allemaal gelukkig mee en hebben we geen last van omvallende bomen gehad. Maar in andere delen van Sydney vielen de bomen om alsof het niks was en zaten er veel mensen zonder stroom! Twee uur hier vandaan in Maitland was het ergste aan toe! Daar werden auto's weg gespoeld en zelfs huizen die vol water stonden!! Helaas zijn er ook een aantal doden gevallen! Ik ben blij dat het niet langer door ging en dat het hier allemaal mee viel!

De rest van wat ik mee heb gemaakt zal ik jullie snel vertellen. Anders word dit weer een veels te lang blog ;)


  • 28 April 2015 - 22:27

    Gijs:

    Nou ik heb er beelden van gezien daar wordt je echt niet vrolijk van zo te lezen begin je het aardig na je zin te krijgen en vermaak je best met de kids .
    hier is het weer koud vannacht gevroren zit nu weer in hu om de boel weer klaar te maken voor het weekend want of gelopen weekend hebben we weer die zelfverzorgings groep gehad verder is het hier rustig volgende week ook nog en begint het echte werk weer .
    Nu weet je ook weer wat van deze kant en de hartelijke groeten gijs

  • 28 April 2015 - 23:25

    Alice:

    Hee Carmen,
    Weer een leuk verslag! Je hebt dus een famous Appeltaart gemaakt haha! Het ging dus aardig tekeer! Je noemt Maitland en daar woont Ronnie dus! Ik hoop dat hij en Laura het niet al te slecht hebben gehad! Gelukkig is het nu voorbij.
    Veel plezier nog en keep up the good work!
    Liefs, mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Carmen

Het verhaal over mijn avontuur in Australie als au pair en het reizen in Australie.

Actief sinds 29 Maart 2015
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 6010

Voorgaande reizen:

29 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: